FANDOM

Tatami Iwashi
Iwashi
いわし Iwashi

Rank/er

Jounin/Ambassadör och representant för Suna i Koukusai Renmei/Ledare för Tenjou Tenge/Klanledare för Tatami

By

Sunagakure

Ålder

25 år

Längd/Vikt

196cm/89kg

Kekkei Genkai

Oku Mune

Chakra-element

Vind/Vatten/Eld/Blixt/Jord/Mörker

Jutsu-område

Ninjutsu/Genjutsu/Taijutsu

Kuchiyose

Tanuki

Sensei/s

Dakiguse Hamase/Tatami Shiro/

Elever

Grupp nr.6 (Meikaze Yuumei, Juutou Rokuren, Kousen Fuurima). Tatami Hanabie. Nakamoto Sachi. Koganeiro Hayato.

En shinobi från Sunagakure, erkänd pervo och slusk som härjar världen över. Mannen med oändliga tekniker och möjligheter. Mannen som skapar sin egna framtid och slåss mot ondskan ingen ser. Han är Tatami Iwashi!

Utseende Edit

En lång drasut, på nära två meter, med en senig och gänglig kroppsbyggnad. Ärrad gott och väl, kanske något mer än vanligt för ninjor, med en ansamling av mindre ärr runt vänster öga med ett skadat öra på höger sida. Haklångt klarrött hår och skarpt gröna ögon, och har en tendens att alltid gårdagens skäggstubb på haka och kind. Oftast med en cigg i mungipan och ett fånstirr mot kvinnor.
När det gäller kläder är det ofta löst och ledigt på sin fritid, han är inte den som går efter något mode direkt. Hans strids- och klandräkt är dock lite flådigare.

I strid när chakra cirkulerar som mest i hans kropp börjar tatueringar framträda och är en del av hans familjs hemligheter.

Flådig stridsdräkt Edit

En lång röd rock utan ärmar med gröna flammor längs dess nedre kanter och bär Tatamis symbol på ryggen. Pannbandet är delvis en hjälm som täcker halva hans skalle och bär givetvis Sunas symbol. Under rocken är han barbröstad och bär röda lätta byxor med flera fickor och remmar med rullar, allt lätt att komma åt. På ryggen hänger en större rulle. Utrustningen utöver det är standard för en ninja som kunais, shurikens, tråd och rökbomber. Men även ett svärdshalt hänger i bältet, med ett grått tygstycke virat runt handtaget.

Personlighet Edit

Iwashi har en otrolig färgglad personlighet, en sprudlande energi och livsvilja som har en tendens att smitta av sig. Han bryr sig om människor i sin närhet och har en förmåga att se förbi gränserna och konvertera fienden till vänner. Helt enkelt en vänligt sinnad kille, so far so good right?
Dock är han långt i från perfekt, finns ju ingen som en perfekt människa. Hans största nackdel är kvinnor. Ja, ni vet, de som är motsatsen av män. Har en otrolig förkärlek för kvinnor och är i sinnet ett pervo som inte dras för att använda avancerad jutsu bara för att få se lite naken hy så att säga och är lite av en charmör när det kommer till det motsatta könet. Trots den svagheten, så är det faktiskt inget som hindrar honom att slåss mot kvinnor, utan det gör honom faktiskt så mycket starkare *ERO-POWAH!!!*. Alkohol och rökning är några andra av hans nackdelar och är vanligt intag för honom.
Annars en oväntat bra diplomat och ledare, även om han brukar klaga på det. En otrolig färgglad person helt enkelt.

Historia/Bakgrund Edit

Född som äldste sonen av tre barn i en klan känd för sin storlek, så han var långt i från ensamt barn i sin klan. Iwashi växte upp som vilket barn som helst i en ninja-klan och påbörjade ninja-akademin som andra. Han hade talang, väldigt mycket talang och han fick veta det mer än väl. Men hans personlighet var sådan att han inte tog det på allvar. Läxor blev lidande och han lärde sig inte särskilt fort. Nej, i stället hittade han på egna grejer och drog iväg på hyss i stället. Han lärde sig allt i sin egna takt helt enkelt. Men många förargades över att han som hade talang lät det gå till spillo. Vid tio års ålder blev han genin och satt i en grupp av problembarn som senare kallades för Mondaji (Problem Children). Hans två lagkamrater, Hashira Sazami och Kaisoku Kyo, var likt Iwashi barn som hade problem på något vis, så som att lära sig och det föll på den åldrade veteranen Dakiguse Hasame att lära dem. Det var ingen lätt uppgift, men under fem års tid övervakade han deras träning tills de faktum tog sig i kragarna och blev Chuunins. Det var i början av kriget det hände, så det spelade nog in också. Tyvärr fick Hasame inte se sina elever blomstra till de ninjor de skulle bli, då han kort där efter dog i sjukdom.

Kriget var inget annat än en lång mardröm för Iwashi. Inte nog med att hans sensei dog, stor del av hans klan nära på förintades på slagfältet. Efter att Tatami misslyckade med att skydda Kazekagens familj blev de satta i fronten. Många dog, otroligt många. Kriget var det som formade honom till den ninja han är idag, han lärde sig sanna innebörden av sitt yrke och han kom till att förstå hur mycket han hatade det. Trots det kunde han inte sluta sitt kall, för han var tvungen att slåss vidare, både för sin familj och sin by. Under denna tiden blev han även Jounin för många av sina insatser under kriget, men Tatami var aldrig detsamma med sina medlemmar antingen döda eller försvunna.

Som Jounin under kriget fick han allt mer viktiga uppdrag, och många var självmordsklassade då Kazekagen inte hade något emot att skicka honom på dessa. En död Tatami var ju ingen förlust. Men Iwashi lyckades ändå överleva var gång. Han fick även uppdraget att radera Mokuban Asagi, som ansågs kunna bli ett hot för Sunagakure. Varför visste Iwashi inte då, men han antog uppdraget och tog sin in i Konoha och lyckades genom alla ninja-knep i boken ta sig in. Han fann kvinnan han skulle döda, men det gick inte som han hade väntat sig. Asagi var en kvinna i hans egna ålder, en vacker kvinna som var blind och som satt och väntade på honom.
Hon förklarade att hon hade sett att han skulle komma och döda henne. Iwashi stannade upp och såg mot henne. Innan han visste ordet av det pratade de. Det visade sig att hon besatt en drake som ingen i hennes klan tidigare besuttit, den med kraften att skåda framtiden. Mer fick han inte reda på utan fick snart fly då hans närvaro blev upptäckt och han var nära att dö flera gånger på vägen.

Det skulle dröja nästan ett år innan han mötte Asagi igen och då var det ombytta roller. Det var hon som sökte upp honom i Sunagakure, och även om kriget än pågick kunde han inte utföra sin uppgift som shinobi och döda henne. Han såg till att ge henne ny identitet i Suna, och hon fick leva hos hans kvarvarande familj. Trots att han riskerade otroligt mycket, hela Suna faktum, så följde han sin känsla i stället för sitt förnuft. Innan han visste ordet av det var han i ett förhållande med Asagi. Det var ju ett klassiskt fall, där förbjuden kärlek spirade under krigets gång.
För Iwashi var det toppen i hans liv, speciellt när han senare fick vetskapen om att hon var gravid. Ja, trots kriget, trots det som hade hänt hans klan, kände han sig för en gång skull lycklig med sitt liv.

Givetvis var det en lycka som inte blev långvarig, det var som om att livet bestämt inte skulle låta Iwashi vara lycklig. Han fann Asagi's krossade kropp nedanför en av många raviner i Suna efter att ha letat intensivt efter henne i flera dagar då hon mystiskt försvunnit. Han var förkrossad, han visste ingenting längre, vad han skulle göra. Från toppen av lycka till absoluta botten på ett ögonblick. Efter att ha begravt henne började han dricka. Väldigt mycket. Det fanns nog inte en dag då han inte var full, vare sig om han skulle ut på uppdrag eller inte. Det var där hans rykte som alkoholist, kvinnojägare och failure verkligen växte, men i hans ärliga namn så brydde han sig inte ett skit om det, inte ett skit om något.

De få ljuspunkter han mötte längs vägen var i form av vänner, som Hayato, Gato och Chinatsu, likväl sina syskon och elever som Yuumei senare. Han återfick en gnutta självkontroll och försökte styra upp sitt liv så gott han kunde. Ryktet var redan förstört, men det brydde han sig inte om. Flera gånger stötte han på och slogs mot ninjor som Ashigaru och visade ännu en gång världen varför Iwashi var den ninja han var. Men under sina uppdrag kom han dock till att möta ett nytt hot utan dess like i form av Naraku Shuuri.
Insikten över hur farlig denne mannen var fick Iwashi att själv försöka stoppa honom, han ville inte riskera andra liv. Men Naraku var inte ensam och Iwashi insåg för sent att han inte stod en chans mot dem. Han förlorade sitt medvetande och många antog att han hade dött.

Han drabbades av amnesi, och för att inte sättas press till fördes han till Kamikaze-templet där han sakteligen skulle återhämta sig. Det dröjde ett tag innan minnet var någorlunda återställd, och under sin vilotid passade han på att studera hos munkarna innan han åter sökte sig ut i världen för att försöka göra något åt hoten i form av Naraku Shuuri.
Iwashi samlade ihop en grupp av utvalda ninjor och sökte sig till Naraku's tillhåll i Konoha där en större strid utspelade sig, men Naraku lyckades fly. Dock hade de lyckats hindra honom från att utföra sina planer för stunden, men det sköt bara upp det oundvikliga då Naraku ändå lyckades sätta sina planer i verket.

Iwashi själv var en av de som slogs mot Naraku under den grå vågen, eller i alla fall en av dem. Freden kom där efter och nu kunde Iwashi ta det lite lugnare. Men med Kazekage död var Suna i ett svagt tillstånd och det ryktades att Iwashi var en av kandidaterna att ta platsen, även om platsen senare gick till Hi Hyaku. Iwashi hade ändå tackat nej, en sådan position var inte i hans intresse. Dock blev han ambassadör för Suna i organisationen Koukusai Renmei, samtidigt som han försökte återbilda sin klan och klan-hus, så jobb hade han även om det var fred. Men hoten mot freden återkom i och med Naraku Shuuri, men även pjäser som Gaidoku Nao och Satakuri Ashigaru spelade en stor roll till faran. Åter tog Iwashi lagarna i egna händer och återkallade sina vänner samt nya för att bilda gruppen Tenjou Tenge [Heaven and Earth] för att en gång för alla sätta stopp för hoten.

Tenge v13 086

Iwashi med aktiva tatueringar

Stridsförmåga Edit

Iwashi är en typ som man kan kalla oberäknelig, då han hela tiden bryter sina egna normala tankebanor för att testa andra banbrytande tekniker och taktiker. Spela roll om det är en tränings-session eller en strid på liv och död, han skapar nya tekniker och taktiker för varje strid, vilket har gett honom en oerhörd vidd av kunskap inom strid, och då främst inom Ninjutsu, där hans överväldigande chakra och kunskap om chakra ger honom en liten "edge" mot sina fiender. Det farligaste vapnet är dock hans hastighet att kunna utföra handseals då han gör det lätt dubbelt så snabbt än andra och det är möjligt genom de tatueringar han har och som framträder när han slåss. Genom de kan han skapa 'genvägar' för sina tekniker och där av avfyra dem snabbare än andra. Det gör det även omöjligt att läsa och kopiera hans tekniker så som med Sharingan, om de inte besitter identiska tatueringar som han själv. Man skulle nog lugnt kunna säga att Iwashi är världens snabbaste shinobi på utförande av seals, åtminstone bland de fem snabbaste.

Han är även duktig inom de andra grenarna inom ninja yrket, även om Genjutsu och Taijutsu är snäppet vassare än hans Bukijutsu. Hans medicinska kunskaper är mycket väl godkänt, och det ger honom en stor vid av hur människan fungerar och låter honom kunna orsaka stor skada med små medel mot sina fiende, lika så hjälpa sig själv och andra när de är skadade. Han är inte utbildad eller kunnig som en kirurg, men han kan mer än den vanliga personen så att säga.

Senjutsu är något han har påbörjat att bemästra genom lärdom från Tanukis, och även om han inte är i klass med Naruto så är han på god väg att komma dit då hans Oku Mune gör det lättare för honom att lära sig om Senjutsu trots dess livsfara.

Chakra Edit

Iwashi har av naturen en stor källa av chakra, som sedan växt sig i och med träning och erfarenhet. Troligen den största chakra-källa i Tatami någonsin, och kanske är en av de största i Suna. Man skulle kunna säga snäppet under en bijuu, även om han inte har samma återhämtning som dem. På grund av den naturliga mängd av chakra han har, så har det gjort honom en aning... slösaktig? Använder utan tvekan kopiösa mängder chakra för tunga kraftfulla tekniker, likväl försvinner mycket när han spontant skapar tekniker som kan gå fel och chakra där av går förlorat.

Han besitter alla fem elementen samt mörker. Som väntat är de fem elementen naturliga för honom och kombinerad med sin stora mängd chakra, kan han i princip slunga vilken form av teknik som helst. Mörker där emot är chakra som härstammar från Ashigaru, vilket han förseglade i sin kropp under en längre tid. Även efter att han hade släppt den chakran fanns spåren kvar och kroppen anpassade sig och började naturligt skapa den chakran likväl, vilket berodde mycket på hans egna förståelse av chakra samt tack vare Oku Mune.

Särskilda tekniker Edit

Saikou no Akage [Supreme Redhead] - Den mest chakra-krävande teknik i Iwashi's arsenal, där han låter chakran flöda fritt om sin kropp och blir likt ett membran av chakra som tar röd färg, där av namnet. Ökad fysisk prestanda och skydd är några av fördelarna, men den största och huvudsakliga är att han inte behöver använda handseals för att aktivera jutsus, då chakran vidrör hela tiden tatueringarna som krävs för tekniken. Nackdelen är givetvis att den drar konstant chakra och det i stor hast, likväl skadar det hans kropp om han använder det under en längre stund. {C}Kinjutsu: Kaitei Anoyo [The ladder to the world of the dead] - En rent livsfarlig teknik att ens tänka på, då den rent jävlar messar med dödsguden själv. En teknik som Iwashi skapade just för tillfället att träna Tenjou Tenge, där Iwashi låter döda själar komma till denna världen och ta form i Kage Bunshins som Iwashi även frammanat, vilket är möjligt på grund av den mörka chakran han har. Visst låter det enkelt?
Nackdelen är att det hela tiden är en kamp mot flera faktorer, allra minst sig själv och mot döden. Koncentrationen för att hålla tekniken, samtidigt alla Kage Bunshins som sedan slåss och använder hans chakra för sina tekniker är något som nära på rämnade hans kropp i ruiner. Inte nog med att han själv lider av det, utan även de andar han kallade till sig gör det och de måste självmant ha viljan att hjälpa. I det hela gav det enorm träning för gruppen men lämnade Iwashi nära på i ett katatoniskt tillstånd och Kaitei Anoyo är utan tvekan en teknik han hoppas på att slippa använda igen. {C}Tachiwaru no Chakra [To Split Chakra] - En teknik Iwashi använde i bland annat i sin strid mot Naraku Shuuri under den grå vågen, och är en teknik som först kräver antingen Kage Bunshins eller Kuchiyose. I gällande styrka är det andra alternativet att föredra, då Kage Bunshin kräver hans egna kontroll medan Kuchiyose kan agera efter egen vilja. Tack vare Iwashi's kunskap om chakra kan han splittra sin chakra och låta den gå in i en annan kropp (Kage Bunshin eller Kuchiyose) och blir helt enkelt långt kraftfullare 'kloner' än vanligt som låter dem bruka tekniker utöver det vanliga. De antar även annorlunda skepnader, beroende på elementet de besitter. Den stora nackdelen är att de element Iwashi 'delar' utan kan han själv inte använda under varaktigheten, likväl splittrar han en stor del av sin chakra för tekniken.

Kuchiyose Edit

Tanuki moon series IV by trenchmaker

En liten glad tanuki

Likt många andra högt rankade ninjor har även Iwashi kontakt med summonings djur och i hans fall tanukis. Dessa tanukis har hans familj haft kontakt med i generationer och många är personliga vänner med Tatami-klanen.
Iwashi använder främst Go Tanuki (Five Tanuki), vilket är fem tanuki syskon, som alla är olika och hjälper till med varierande uppgifter. De var de första kuchiyose som Iwashi kom i kontakt med, och de har utvecklat många unika tekniker tillsammans. Under den senaste tiden har även de tränat och är starka medhjälpare till Iwashi, och en av deras förmågor är att de kan anta mänskliga former (även om deras svansar än syns) och representerar ett av de fem elementen och kan kombineras med Iwashi's Tachiwaru no Chakra teknik.

Go Tanuki
Tupi; Den självutnämnde ledaren och lika stort ärkepervo som Iwashi själv. Representerar vind-chakra
Momo; Macho tjej, tuff och modig som få. Den som oftast slänger sig in i störst fara. Representerar eld-chakra och är tre meter lång tanuki i samuraj-rustning. Hennes vapen är två stora yxor.
Nuki; Tjockisen i gänget, och alltid hungrig. Representerar jord-chakra och är en jätte till tanuki med en längd på tio meter och nästan lika bred. Hans vapen är en gaffel och en sked.
Tiko; Den minste av dem, sötast och smartast som använder teknologi och cuteness som vapen. Representerar vatten-chakra och är ungefärlig en meter lång och allmänt söt med stora ögon och fluffig päls. Hennes vapen är ett armborst.
Piyo; En försiktig och inte allt för modig, men är den snabbaste av Go Tanuki och en bra budbärare. Representerar blixt-chakra och är en tre meter lång och tunn tanuki som mer liknar en vessla än något annat. Hans vapen är långa klorhandskar.

Även om Iwashi främst använder hjälp av Go Tanuki, betyder det inte att han tar hjälp av de andra tanukis. Det beror helt enkelt på situationen, vad som krävs helt enkelt.
Genom tanukis har Iwashi även lärt sig en del om Sage-chakra, även om hans kunnande är långt i från exempelvis Kino och den legendariske Naruto. Men kombinerat med vad han redan kan är det tillräckligt mycket.

Familj Edit

Klanen var oerhört stor, därför nämns vara de närmsta och viktigaste medlemmarna. Tatami Haruno [Avliden], mor - Ingift i klanen och var ANBU-kapten. Var från Meikaze Haruno innan hon gifte sig. Tatami Shiro [Avliden], far - Jounin och klanledare, känd som Akagebaku [Redheaded Bomb] och det var Shiro som lärde Iwashi många viktiga saker under krigets gång. Tatami Kagome [Avliden], farmor - Var en av Suna's ledande läkare och lärde Iwashi den medicinska kunskap han kan. Tatami Sentan, farfar - Före detta ANBU och Jounin som är lite av en freeloader nu. En episk gammal gubbe dock som Iwashi inte har något emot att umgås med. Tatami Sonara, farfars far - Medan Sentan är en episk gubbe är Sonara motsatsen och är till gränsen till motbjudande även för Iwashi's del. Tatami Izumo, bror - Även om Izumo inte verkar ha höga tankar om sin bror har Iwashi det om honom och Tatami Izani, syster - Den älskade systern ingen kan
Tatami Akashira, kusin -
Tatami Hanabi,
Mokuban Asagi, trolovad [Avliden] -

Vänner/Fienden Edit

Vänner och andra Iwashi känner. Betyder inte att alla är hans bästa polare, även om han känner dem.
Koganeiro Hayato
Mokuban Hara
Meikaze Yuumei
Hinatori Chinatsu
Hitoshi Kusuri
Tori Kouurin
Hagane Hayate
Konoe Aiuru
Konoe Kaoru
Mokuban Ren
Onsuke Namine
Endoh Hirai
Endoh Keitari
Jonsusonu Sayuri
Nakomoto Sachi
Torigue Airu
Juutou Rokuren
Kousen Fuurima
Hyoutan Arare
Tensori
Suijin Ochido
Hyuuga Yaizu
Hyuuga Shirayuri
Hyuuga Haineko
Taikou Urayamu
Amadare Tokou
Hi Hyaku
Bachiatari
Tanaka Hiro
Satomi Hideyoshi
Mori Amemaru
Tendou Hikaru
Seibuki
Kugashira Kuro
Shoki
Momori Kika
Kurohira Kyoumo
Byakuran Jinsei
Zuzaku
Takamura Kinniku
Kumorigachi Ryuuka
Ochiba Seiya

Precis som han får många vänner får han även fienden.
Alla kvinnor
Satakuri Ashigaru
Gaidoku Nao
Naraku Shuuri
Takidono Shosuke
Takahashi Emi
Uchiha Kassatsu
Hoshi
Hitoshineru
Hyuuga Shigure
Tao
Karui

Kouseitani no Ken [Elemental Sword] Edit

Det till synes ett handtag, men när man leder chakra i det antar det en klinga av chakra, som har alla olika attributer och former beroende på element som fyller klingan. Ett svårt svärd att bemästra då det krävs både god Bukijutsu och chakra-kontroll för att använda det. På grund av det är det ett vapen Iwashi sällan använder, men det händer och då är det under kortare stunder för förvirringens skull.

Tenjou Tenge Edit

Under den två månade långa träningen deltog Iwashi inte direkt själv i träningarna, utan höll i dem genom sina teknik Kaitei Anoyo, vilket höll på att kosta honom livet flera gånger. De sista dagarna innan gruppen återvände gick ut för honom att vila sig och återhämta sig. Den enda träning han tekniskt sett fått är den som hans Kage Bunshins har gjort med de andra i gruppen, under tiden själarna besatt dem.

Annat Edit

Skriver även på en del böcker, vilket baserar mest på hans upplevelser och det som händer omkring honom. Anledning till att han började skriva var mest för att en av hans stora idoler från förr, Jiraiya, var både en skicklig ninja, pervo och författare. Givetvis är Iwashi ett stort fan av Ichi Ichi no Tactics serien.

Vill en dag försöka genomföra en lag i Suna, som gör att alla kunoichi´s endast få ha minimal med klädesplag och kort kort. Eller få de att vara helt nakna, fast det kan vara lite svårare, men inget är omöjligt med lite fantasi ~

Funny facts Edit

o Var den tredje karaktären jag skapade i Naruto Dreamfic, och var menad att vara en minor character. Är idag min mest erfarna och använda karaktär.
o Tatami Iwashi är en ninja som faktiskt existerar i Kishimoto's Naruto. Tatami Iwashi i Naruto. o Tatami syftar på den traditionella japanska mattan och Iwashi betyder sardin.
o Är inte svårt att gissa vem inspirationen av Iwashi kom i från? Jiraiya huvudsakligen, med lite inslag av Kakashi. Rör om väl och låt honom sjuda en 15 minuter en kvart och ni har en man som kvinnor älskar att hata.

Priser Edit

(Han har faktiskt vunnit några! 8D)
o Vinnaren av NarutoDreamfics första OC(Original Character)-tävling, 2010-10-05. o Första plats i The Warrior Award (Till den tuffaste och roligaste att slåss mot).
o Första plats i The Pervert Hermit Price (För den tossigaste och galnaste karaktären att rolla mot).
o Första plats i The Kage Award (För den som fått flest röster i alla kategorier sammanlagt).
o Andra plats i The Shinobi Price (Till den roligaste kill karaktären att rolla mot).
o Tredje plats i The Mokuban Price (Till den bad boy/girl som var populärast att rolla mot).
o Delad tredje plats i The Joker Price (För helt enkelt den roligast att rolla mot).
o Utsedd till en av tre Sannins (Med Naraku Shuuri och Anrui)
((Han är rena prishästen alltså o_O))